hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > شتاب طلا برای فتح قله‌های بالاتر؛  پیش‌بینی گلدمن ساکس از آینده طلا چیست؟

شتاب طلا برای فتح قله‌های بالاتر؛  پیش‌بینی گلدمن ساکس از آینده طلا چیست؟

فلز ارزشمند طلا با گام‌های بلند در حال رشد است. در حال حاضر قیمت هر اونس طلای جهانی در حدود ۲۲۲۰ دلار است که از ابتدای سال ۲۰۲۴ حدود ۷.۵ درصد رشد داشته است. 

 آمارهای مربوط به بازار کار و تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا در روز پنجشنبه منتشر شد. آخرین گزارش بازار کار نشان می‌دهد که وضعیت بازار کار سالم است که برخی تحلیلگران معتقدند که این آمارها می‌تواند فدرال رزرو را مجبور کند تا کاهش نرخ‌های بهره را به تاخیر بیندازد. از طرفی، برآوردهای نهایی از تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه چهارم نشان داد که اقتصاد آمریکا ۳.۴ درصد رشد داشته است که فراتر از انتظارات بود. این داده‌ها شگفتی خاصی را برای بازارها نداشت و به نظر می‌رسد بازار طلا واکنشی به آمارهای منتشر شده نشان نداد چرا که به حفظ دستاوردهای خود ادامه داد.

 گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که چشم‌انداز مثبت طلا ادامه‌دار خواهد بود. همچنین، طلا از انتظارات فدرال رزرو برای کاهش سه مرتبه‌ای نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ که به احتمال بالایی (۶۲ درصد) از ماه ژوئن آغاز می‌شود، بهره خواهد برد. البته لازم است به دنبال آن، خریدهای بیشتری در ETFها انجام شود. گلدمن ساکس اعتقاد دارد که ریسک‌های ژئوپلیتیکی مثل مسائل خاورمیانه، جنگ اوکراین و انتخابات آمریکا بر افزایش تقاضای طلا اثرگذار هستند. 

 به‌علاوه، سرمایه‌گذاران و فعالان بازار طلا در انتظار داده‌های تورمی مخارج مصرفی اشخاص (معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو) هستند که در روز جمعه منتشر خواهد شد چرا که می‌تواند بر تصمیمات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره موثر باشد.

منبع: fardayeeghtesad-37387

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد